مثل آب برای شکلات

کتاب مثل آب برای شکلات کتابی در ژانر رئالیسم جادویی که خواننده را برای خواندنش جادو می‌کند.

به گزارش متادخت، امروز می‌خواهیم یک کتاب متفاوت را معرفی کنیم، کتاب «آب برای شکلات». کتابی که می‌شود لحظه به لحظه‌اش را زندگی کرد و آنقدر ساده و روان نوشته شده است که اعجاب‌انگیز به نظر می‌رسد. این کتاب توانسته است بین مخاطبین جای خودش را باز کند، به همین دلیل یک فیلم سینمایی هم از داستان این کتاب ساخته شده است. کتاب به 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده و نامش جزو 1001 کتابی که پیش از مرگ باید خوانده شود به ثبت رسیده است!

نویسنده کتاب یک روایت زنانه را به تصویر کشیده، روایتی از عشق، احساس و جنگ در مکزیک! سبک کتاب رئالیسم جادویی است به همین دلیل مملو از غافلگیری‌های جذاب است که باعث می‌شود شما برای دنبال کردن ادامه داستان بی‌قرار باشید. داستان این کتاب از این قرار است که دختری به نام «تیتا» زودتر از موعد در میان ادویه‌ها و مواد غذایی به دنیا می‌آید. او عاشق می‌شود ولی بر اساس سنت‌های جامعه‌اش نمی‌تواند ازدواج کند و باید از مادرش تا وقتی که زنده است مراقبت نماید.

سنتی که قصد دارد بزرگترین ثمره زندگی‌اش یعنی عشق را از او بگیرد! همین مسئله باعث می‌شود تا تیتا به سمت آشپزی کشیده شود تا بتواند با شرایطش راحت‌تر کنار بیاید. نکته جالب کتاب این است که هر فصل کتاب با یک دستور آشپزی یا داروسازی شروع می‌شود و همین باعث تمایز این کتاب با کتاب‌های دیگر است.

به قول یکی از خواننده‌های این کتاب که در توصیفش گفته بود: «این کتاب خیلی خوشمزه است» شما با یک کتاب خوشمزه طرف هستید؛ پس کامتان را با خواندن آن شیرین کنید. لازم به ذکر است که نام کتاب برگرفته از یک نوشیدنی سنتی در مکزیک است؛ چیزی شبیه به همان شکلات داغ که در زبان اسپانیایی به معنای احساسات تند نیز ترجمه شده است.

 

مثل آب برای شکلات

نویسنده: لورا اسکوئیول

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط