زن در برابر زن

چسلر نویسنده آمریکایی با یک تیغ جراحی به سراغ جامعه زنان رفته است.

به گزارش متادخت، شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که معتقدند زن‌­ها همانطور که در دنیای خودشان به دنبال تعامل و دوستی با یکدیگر هستند، نسبت به هم دشمنی نهانی دارند که اگر آغاز شود می‌تواند منجر به نفرت و بی‌­رحمی عمیقی گردد.

فیلیس چسلر استاد روانشناسی و مطالعات زنان در دانشگاه آمریکاست و کتاب زن در برابر زن را با همین دیدگاه به رشته تحریر درآورد. کتاب او در سرتاسر اروپا، آمریکا و آسیا سر و صدای زیادی را به پا کرد و نگاه‌ها به سوی این نویسنده جلب شد.

این کتاب بر پایه تحقیقات و مصاحبه­‌هایی که چسلر با زنان متفاوت از کشورهای مختلف انجام داده بود نوشته شد. نویسنده مدعی است برای نوشتن این کتاب به مدت بیست سال مطالعه، تحقیق و پژوهش کرده است. او با این که از طرفدارن حقوق زنان بود با قلم بُرنده به سراغ زنان آمد. شاید چسلر قصد یک جراحی بزرگ را داشته، کسی چه می‌­داند؟

شاید جالب باشد چند بازخورد کوتاه از زنان نسبت به این کتاب در مواجهه با نویسنده را با هم بخوانیم:

«اگر هدفِ حسادت زنانه قرار گرفته‌اید؛ اگر دختری بوده‌اید که هرگز به جمع راه نداشته‌اید یا دیگر زنان با القابی زننده صدایتان کرده‌اند؛ یا اگر متحیر مانده‌اید که چرا بهترین دوست‌تان، زندگی‌تان را ویران کرده است ـ به عبارت دیگر، اگر مؤنث هستید ـ این کتاب را بخوانید»

«من زنانی را که می‌توانند به یکدیگر ضربه بزنند، ستایش می‌کنم. مردان هرگز نمی‌توانند به‌طور همزمان، هم خبیث باشند و هم سیاستمدار»

«من موقعیت‌های بسیاری را شاهد بوده‌ام که در آن‌ها، زنان یکدیگر را نابود کرده‌اند.»

این بازخوردها تنها بخشی از واکنش‌ها به این کتاب بوده است، که شاید بتوان گفت به نوعی در تایید مطالب کتاب گفته شده است، به هر حال برای آن که بیشتر با این حقیقت آشنا شوید بهتر است خودتان کتاب را بخوانید و تحلیل نمایید.

نام کتاب: زن در برابر زن

نویسنده: فیلیس چسلر

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط