عشق ما دو نفر

خیلی دیر شده بود، آن روزها عشق جوری چشمانش را کور کرده بود که نفهمید با زندگی و آینده خودش چه کرده!

به گزارش متادخت، چشمانم را می­‌بندم. حرف‌­های قاضی در گوشم می‌­پیچد: «خانوم نظرتون چیه؟»

برمی­‌گردم به پنج سال قبل … قند توی دلم آب می­‌شود. بالاخره به هم رسیده بودیم. برای رسیدن به سهیل رو به روی تمام دنیا ایستاده بودم. سهیل با ما فرق داشت ولی چه اهمیتی داشت؟ من عاشقش بودم. عمو آرام زیر گوشم زمزمه کرد: «هستی جان! اجازه بده حق اشتغال و حق طلاقو برات تو عقدنامه ثبت کنیم. الان گرمه رضایت میده» به طرف عمو برمی­‌گردم، همه این کارهایش برای این است که به رضا پسرش جواب منفی داده بودم. آرام، طوری که سهیل صدایم را نشنود می­‌گویم: «لازم نیست عمو جان، من به سهیل اطمینان دارم. تضمین زندگی من عشق بین ما دوتاست.» عمو نزدیک­تر می‌­آید و دستم را می­‌گیرد: «عمو جان! کار از محکم‌کاری عیب نمی­‌کنه، زندگی هزارتا پیچ و خم…» نمی‌­گذارم حرفش را تمام کند، «عمو جان! لازم نیست. چند بار باید بگم؟» سهیل که به نظر مشکوک شده زیر گوشم می­‌گوید: «چیزی شده؟» فقط لبخند می‌­زنم و می‌گویم: «نه»

….

«خانوم با شما هستم حواستون کجاست؟» به خودم می‌­آیم. «ببخشید آقای قاضی! من الان چی کار باید بکنم؟ من سال‌ها زحمت کشیدم درس خوندم تا پزشک شدم حالا هیچی به هیچی؟» قاضی نگاهی به سهیل می‌اندازد و سرش را تکان می‌­دهد و می­‌گوید: «من هر طوری که می‌­تونستم با همسرتون صبحت کردم که اجازه بدن شما کار کنید ولی ایشون راضی نمیشن می­گن کار کردن شما داره به زندگی مشترکتون لطمه میزنه، می­گن شما به بچه‌­تون خوب رسیدگی نمی­‌کنید. حالا تصمیم با خودتونه یا باید ایشونو راضی کنید یا درخواست طلاق بدید که من به خاطر بچه‌تون این توصیه رو به شما نمی­‌کنم.» به سهیل و وکیلش که با لبخند پیروز­مندانه آن جا نشسته است نگاه می­‌کنم؛ کاش حرف‌­های عمو را جدی گرفته بودم…

پیوست

ماده 18 قانون حمایت از خانواده: شوهر می­‌تواند با تأیید دادگاه زن خود را از اشتغال به هر شغلی که منافی مصالح خانوادگی یا حیثیت خود یا زن باشد منع کند. زن نیز می‌­تواند از دادگاه چنین تقاضایی را بنماید. دادگاه در صورتی که اختلالی در امر معیشت خانواده ایجاد نشود مرد را از اشتغال به شغل مذکور منع می‌کند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط