برگزاری اردوهای جهادی جوانی جمعیت در روستاهای خراسان شمالی

مسئول امور خانواده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اردوهای جهادی جوانی جمعیت در روستاهای خراسان شمالی برگزار می‌شود.

به گزارش متادخت، دکتر فاطمه خراشادی‌زاده در بجنورد اظهار داشت، اردوی جهادی جوانی جمعیت با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ فرزندآوری و کمک به درمان ناباروری در روستاهای استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین دور این اردوها در گریوان، افزود: در این برنامه جهادی حدود 20 نفر از فعالان این حوزه شامل پزشک متخصص زنان، متخصصان مامایی، روان‌شناسان خانواده، رابطان امور بانوان و مربیان، پزشک عمومی و دانشجویان مشارکت دارند.

 مسئول امور بانوان و خانواده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: خدمات قابل ارائه در این اردوی جهادی ویزیت و داروی رایگان، ارجاع به درمانگاه جوادالائمه برای سونوگرافی رایگان در صورت نیاز، معرفی جهت مشاوره ژنتیک به مرکز بهداشت بجنورد با 90 درصد تخفیف خواهد بود.

  خراشادی زاده اضافه کرد: علاوه بر ویزیت دکتر نظری کارشناس مدیرگروه مامایی دانشگاه، مشاوره‌های روانشناسی در راستای تحکیم بنیان خانواده نیز توسط روان‌شناسان حاضر در اردو ارائه خواهد شد.

 وی تصریح کرد: در این اردوی جهادی، مردم روستای گریوان با قانون جوانی جمعیت، مزایای فرزندآوری، خدمات قابل ارائه در دانشگاه و همچنین خدمات مرکز ناباروری و…. آشنا می‌شوند.

به گزارش تسنیم، نرخ رشد جمعیت کشور 1.1 درصد و در خراسان شمالی 1.3 درصد است. جمعیت فعال استان یعنی افراد 15 تا 64 سال استان هم 669 هزار و 456 نفر است.

بر اساس آمارها، میانگین عمر افراد در خراسان شمالی کمتر از کشوری است. در کشور سن افراد فوت شده در سال گذشته 66 سال و سه ماه و در این استان 65 سال و پنج ماه است. ​

تسنیم

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط