نکات مهم سلامت بانوان در حج

بانوان زائر حج به ویژه بانوان زیر ۵۰ سال قبل از اعزام حتماً به پزشک زنان مراجعه کنند و برای مصرف داروهای هورمونی از پزشکان حج مشورت بگیرند.

به گزارش متادخت : سلامتی نعمتی متعالی است که در اسلام بر حفظ آن بسیار توصیه شده است. انسان سالم است که می‌تواند بر انجام عبادات مداومت داشته و از فیض زیارت و عبادت حظ وافر ببرد و با خدمت به خلق ثواب بندگی حقیقی را برای آخرت خود ذخیره کند.

نعمت سلامتی همیشه شیرین است، اما اهمیت این نعمت در مراسم و مناسک دینی بیش از پیش نمایان می‌شود. خبرگزاری ایکنا با توجه به اهمیت مقوله بهداشت و سلامت زائران در حج به تهیه درس‌گفتار‌هایی در این زمینه اقدام کرده است.

در این درس‌گفتار‌ها طاهر درودی، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر و مدیر عملیات پزشکی حج ۱۴۰۳ به ارائه توصیه‌های بهداشتی و پزشکی پرداخته است. مشاهده و مطالعه این درس‌گفتار‌ها کمک شایانی به تجربه حجی روان و مطلوب می‌کند.

طاهر درودی در بخش یازدهم این درس‌گفتار‌ها به موضوع «بیماری‌های بانوان» می‌پردازد که در ادامه می‌بینیم و می‌خوانیم.

یکی از موارد بسیار مهمی که در ایام حج بروز می‌کند، مشکلات خانم‌ها به خصوص خانم‌های زیر ۵۰ سال به دلیل عادات ماهیانه آنهاست که ممکن است در انجام اعمال آنها را دچار مشکل کند.

برای حل این مسئله سال‌هاست با گروه‌های مختلف علمی به خصوص گروه علمی زنان جلسات متعددی را برگزار کردیم که در این جلسات علما نیز برای بررسی مسائل شرعی این مسئله حضور داشتند. این جلسات منجر به دستورالعمل‌هایی شده که از سوی همکاران من در حال اجراست.

معینه‌های حج تمتع نیز در این خصوص اطلاعات کافی دارند و خواهش ما این است که خانم‌های زیر پنجاه سال به دلیل عادات ماهیانه و مسائل شرعی که به خصوص در کاروان‌های مدینه قبل اتفاق می‌افتد و در کاروان‌های مدینه بعد هم به دلیل ورود مستقیم بانوان به مکه ممکن است مبتلابه باشد؛ به هیچ وجه خودسرانه و با مشورت دوستان و آشنایان مصرف داروهای هورمونی را آغاز نکنند.

منبع : خبرگزاری بین المللی حوزه

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط