کارت‌‌های هوشمند انرژی و نشاط خانواده‌ را طراحی کرده‌ایم

قاضی‌زاده هاشمی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: کارت‌های هوشمند انرژی و نشاط خانواده‌ را طراحی کرده‌ایم.
به گزارش متادخت، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (شنبه، دوم تیرماه) در گفت‌وگوی ویژه خبری که با عنوان پرسش جمهور پخش شد، گفت: شب گذشته در برنامه مناظره انتخاباتی اقوام عزیز عرب و مازندرانی‌ها از قلم افتادند که از اینجا نسبت به آنان ادای احترام می‌کنم. وی افزود: تاریخ ۷ هزار سال اقوام ایرانی مسالمت آمیز یک ایران متحد درست کرده‌اند. در این دوره به خاطر فشردگی برنامه و خوب نبودن وضعیت مالی خیلی نتوانستم به سفر استانی بروم و برای گفت‌وگو با مردم به سکوهای رایگان بسنده می‌کنم.
نرخ باسوادی خانم‌ها بعد از انقلاب اسلامی به ۹۳ درصد رسیده است
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اهمیت بانوان در دولت آینده او، تصریح کرد: خانم‌ها پس از انقلاب اسلامی بسیار رشد کردند و نرخ باسوادی در میان آن‌ها به ۹۳ درصد رسیده است. وی افزود: از یک طرف هم نرخ تحصیلات دانشگاهی نیز از ۴.۵ درصد به ۵۰ درصد رسیده است در حالی که میزان مشارکت اقتصادی آن‌ها ۱۵ درصد است.قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد:‌ باید عنوان کنم که متاسفانه در مؤلفه‌های جهانی خانه‌داری را به عنوان شغل در نظر نمی‌گیرند که کمی با فرهنگ ما متفاوت است. اولاً باید خانه‌داری را به عنوان یک شغل محاسبه کنیم و از خانم خانه‌دار پشتیبانی کنیم. ثانیاً، ظرفیت مشارکت اقتصادی فوق العاده‌ای را برای بانوان ایجاد کنیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ارتباطی بین او و دولت نهم و دهم وجود دارد عنوان کرد: بنده جزو مدیران دولت نهم و دهم بوده‌ام.وی افزود: البته عمده دوستان حاضر در دولت شهید رئیسی از دوران دولت نهم و دهم به حوزه کلان وارد و کار آزموده شده‌اند. البته مشاورین رئیس دولت نهم و دهم نیز برخی اوقات با بنده همراهی می‌کنند.
یک میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به زوج‌‌های جوان اعطا می‌کنیم
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وجود ۳ میلیون سرباز فراری در کشور بیان کرد: اکنون بسیاری از جوانان برای فرار از رفتن به سربازی تحصیلات خود را طولانی می‌کنند و این در حالی است که باید کل این فرایند حل و فصل شود که در این زمینه یک بسته تشویقی از سوی دولت در نظر گرفته شده است تا جوانان تمایل به تشکیل خانواده داشته باشند.قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اعطای تسهیلات به زوج‌های جوان تصریح کرد: ما ۱۱ تا ۱۳ میلیون جوان مجرد داریم که تمایل به ازدواج دارند اما امکان ازدواج برای آن‌ها وجود ندارد. زیرا در نظرسنجی‌هایی که در کشور ما انجام شده است بین ۹۳ تا ۹۵ درصد از جوانان تمایل تشکیل به خانواده دارند؛ بنابراین ازدواج نکردن جوانان به معنای عدم تمایل به ازدواج نیست بلکه امکان آن را ندارند.وی افزود: در این میان دولت وظیفه دارد شرایطی را فراهم کند تا ازدواج اتفاق بیفتد لازمه آن این است که موانع را برطرف کند از جمله این موانع تسهیلات طولانی مدت است همچنین موضوع سربازی است که متاسفانه مانع ازدواج شده است. البته دولت وظیفه دارد برای ازدواج جوانان موانع را رفع کرده و تسهیلات اعطا کند.
وی افزود: ما در یک بسته موانع ازدواج که شامل مسکن، شغل، سربازی و جهیزیه است را حل‌وفصل می‌کنیم. لذا، به هر زوج جوانی که ازدواج کنند، یک میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه می‌دهیم.وی موضوع مسکن را مانع دیگری برای ازدواج برشمرد و در این باره توضیح داد: اشتغال و خرید جهیزیه نیز از دیگر موانع ازدواج به شمار می‌آید.وی درباره از بین بردن فقر مطلق نیز گفت: فقر مطلق و فاصله طبقاتی یکی از پر اهمیت ترین موضوعاتی است که هر دولتمردی باید به آن بپردازد. طبق محاسبات سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصد هزینه خانوار ایرانی ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان به صورت ماهیانه است که این خانوارها نیازمند حمایت هستند و البته در دولت شهید رئیسی فقر غذایی در کل کشور از بین رفت.نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: در یک دهه عدم رشد اقتصادی داشتیم و در دهه ۹۰ حدود ۳۰ درصد سفره خانوارها کوچک تر شد و دهک های حمایتی خانوارها از سه دهک به هفت دهک افزایش یافت.
به همۀ خانواده‌ها کارت هوشمند انرژی می‌دهیم
قاضی‌زاده هاشمی در ادامه بیان کرد: با فرض اینکه هر خانوادۀ ایرانی ۲ خودرو دارد و رعایت الگوی مصرف بنزین و برق و گاز در سال اول ۴۰ میلیون، سال دوم ۶۰ میلیون و سال سوم ۹۰ میلیون این کارت شارژ می‌شود.به گفته وی، در واقع قانون هدفمندی یارانه‌ها را اجرا می‌کنیم. مردم تمام هزینه‌های بنزین، گاز و برقشان را با این کارت می‌دهند.نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: با این روش سالانه ۵ میلیارد دلار از محل جلوگیری از قاچاق و صرفه‌جویی در انرژی برای سرمایه‌گذاری در نفت و گاز و پتروشیمی خواهیم داشت.وی افزود: کارت هوشمند انرژی برای هزینه های انرژی خانواده های ایرانی با فرض دو خودرو و یک خانواده سه نفره در سال اول ۴۰ میلیون، سال دوم ۶۰ میلیون و سال سوم ۹۰ میلیون یارانه انرژی داده می‌شود. قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: از شروع دولت بنده این برنامه مطابق برنامه هفتم اجرا خواهد شد. به حوزه تولید نیز دستی زده نمی شود و این موضوع برای حوزه مصرف است. این مورد به اشتغال و از بین بردن بازار قاچاق کمک زیادی می کند. وی ادامه داد: همچنین؛ یارانه باید به ذی نفع آخر داده شود و باید مدیریت آن را به خود مردم و خانواده ها بدهیم. با این شیوه در سال اول ۳۰ درصد افزایش و نهایت به ۹۰ درصد فوب خلیج فارس می رسد؛ البته برای خوش مصرفان این قیمت تغییر نمی‌کند.
در دولت من همۀ مردم باید سهم زمین‌شان پیش دولت روشن شود و زمین بگیرند
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه به همه افرادی که در ایران عزیز زندگی می‌کنند از محل دارایی‌های در اختیار دولت سهم اعطا می‌کنیم،‌ تاکید کرد: البته آن را مطابق با قانون همان سهام عدالت نامگذاری می‌کنیم.به گفته وی، تمام افرادی که در چهار دهک اول بودند در دولت شهید رئیسی این سهام را دریافت کردند و باید به بقیه مردم نیز اعطاء شود.نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: غیر از سهام عدالت، دولت دارایی‌های دیگری مانند زمین به مقدار بسیاری دارد که افرادی که از دولت زمین دریافت نکردند باید سهم زمین آن‌ها مشخص شود و زمین دریافت کنند.وی افزود: ما دو گونه یارانه به مردم خواهیم داد؛ یارانه نقدی و انتقال ثروت. در این روش با انتقال ثروت به خانواده‌ها آن‌ها ثروت دائمی می‌دهیم و نه اینکه فقط پول این ماه را به آن‌ها بدهیم بلکه این کار به صورت دائمی انجام می‌شود.قاضی زاده هاشمی همچنین درباره مشکلات حوزه سهام عدالت نیز توضیح داد و گفت: مشکل سهام عدالت عدم انتقال مدیریت به مردم بود؛ مشکل سهام عدالت در خود سهام نیست بلکه اشکال سهام عدالت این بود که مدیریت را به مردم منتقل نشده است.نامزد انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست بار دیگری به عملکرد خود در بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: توانستیم طی همین چند سال دارایی های صندوق اندوخه شاهد را به خانواده های شاهد بازگردانید که یک نمونه از بازگرداندن سهم خانواده شاهد به خودشان بود. همچنین سازمان اقتصادی کوثر را تبدیل به سهام و سهام را به خانواده ها توزیع کردیم.
طراحی کارت هوشمند برای نشاط خانواده‌ها
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ما برای نشاط خانواده‌ها کارت هوشمند طراحی کردیم، تاکید کرد: مردم با این کارت می‌توانند تئاتر بروند، سینما بروند، ورزش و تفریح کنند.به گفته وی، منابع این کارت به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند.نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: دولت شهید رئیسی ۳۰ کشور را لغو روادید کرد. باید الگوی گردشگری حلال و خانواده محور در جهان شویم. ایران هراسی را باید در دنیا کم کنیم. با هنر صنایع دستی می توان به فروش و صادرات کالاهای ایرانی و جذب گردشگری کمک کرد.قاضی زاده هاشمی، لازمه گردشگری حلال را جلوگیری و کاهش ایران هراسی در دنیا عنوان کرد و گفت: اکنون بودجه وزارت گردشگری ما ۲۵۰ هزار یورو است در حالی که اگر ۴۰ میلیون دلار در سال صرف تبلیغات کنیم، ۱۰ برابر حتی صد برابر آن به کشور باز می گردد. ما بر هنر صنایع دستی می توانیم مانور دهیم زیرا ۱.۵ میلیون نفر فعال صنایع دستی داریم. در دولت شهید رئیسی پیمان سپاری ارزی برداشته شد که به فروش و صادرات صنایع دستی کمک کرد.
باید فرصت حضور و نقش آفرینی و ارزشمندی به بانوان ایرانی بدهیم
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: ایران مهد خانواده است و بزرگترین سرمایه اجتماعی ما خانواده است. نگاه ما به زنان به عنوان یک مادر و فعال اجتماعی است. باید فرصت حضور و نقش آفرینی و ارزشمندی به آنان بدهیم. با این نظام اداری، اشتغال و تحصیلی نمی توان یک زندگی اسلامی درست کرد. وی افزود: باید انقلابی در سازوکارهای اداری ایران که به جا مانده از طاغوت است، انجام شود. چرا از ظرفیت زنان در آموزش و پرورش استفاده نمی کنیم؟ در بنیاد شهید مجموعه ای به نام مشاورین خانواده داریم که از خانواده ایثار و شهادت هستند و به وضعیت خانواده‌های ایثارگر رسیدگی می‌کنند.وی طرح «معلم یار» و «مدرسه یار» را یکی از برنامه های خود برای استفاده از فرصت های خالی زنان دانست و گفت: بعضا زنان و بانوان نمی توانند تمام وقت در اختیار ما باشند و این طرح می تواند کمک کننده باشد. چنین فرصت‌سازی‌هایی برای نیروی انسانی فوق العاده و برای خانم ها بسیاری از گسل ها را پر کرده و حل و فصل می کند.
منبع: فارس

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط