فاطمه راکعی: بدون آنکه بخواهیم شعار «زن، زندگی، آزادی» سر بدهیم برای زنان برنامه داریم

«در وقایع سال ۱۴۰۱، وقایعی برای زنان و دختران جوان ما و نسل Z اتفاق افتاد. ما برای این نسل برنامه‌هایی داریم که بدون آنکه بخواهیم شعار «زن، زندگی، آزادی» سربدهیم، مطمئنیم آقای پزشکیان به خاطر قانونگرایی، مساله گشت ارشاد و حجاب اجباری را برخواهد داشت.»

به گزارش متادخت، فاطمه راکعی معاون زنان ستاد مسعود پزشکیان، نامزد ریاست جمهوری چهاردهم تاکید کرد: برای مقابله با خشونت‌ورزی و پاسخ گفتن به حداقل مطالبات زنان باید به این نامزد اصلاح‌طلب رای داد.

هرچند که زنان از جمله موضوعات مورد توجه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در همه دوره‌ها بوده‌اند اما در این دوره یعنی چهاردهمین دوره انتخابات، مسائل زنان بیشتر از همیشه محل تمرکز و توجه قرار گرفته است. مساله حجاب و برخوردهای سال‌های اخیر با زنان و خصوصا وقایع سال ۱۴۰۱ به وضوح در مناظره‌ها و سخنرانی‌های انتخاباتی در کنار مسائلی مثل مذاکره و تحریم و تورم و مشکلات اقتصادی بیان می‌شود. از همین‌رو سراغ فاطمه راکعی، معاون زنان ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان رفته‌ایم تا به‌طور مشخص درباره دیدگاه‌ها و برنامه‌های این نامزد انتخابات صحبت کنیم.

او معتقد است: «در وقایع سال ۱۴۰۱، وقایعی برای زنان و دختران جوان ما و نسل Z اتفاق افتاد. ما برای این نسل برنامه‌هایی داریم که بدون آنکه بخواهیم شعار «زن، زندگی، آزادی» سربدهیم، مطمئنیم آقای پزشکیان به خاطر قانونگرایی، مساله گشت ارشاد و حجاب اجباری را برخواهد داشت. واقعیت این است که ما جوابی برای مردم، زنان و دختران درباره این مسایل نداریم. اینها را آقای پزشکیان در سخنرانی‌های خود می‌گویند ولی اسم نمی‌برند که موضع‌گیری شدیدی در مقابل‌شان نشود. »​

منبع: افتاب نیوز

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط