بانوان همچنان طلایه‌داران حضور در صف‌های فشرده انتخاباتی آذربایجان‌غربی

بانوان که شالوده ها و ستون های ستبر خانواده هستند، امروز هم نظیر انتخابات گذشته عزم کرده اند تا با امضای بیعت نامه شان با آرمان های چهار دهه گذشته بار دیگر بینی دشمنان نظام اسلامی را برخاک بمالند و توطئه های آنان را نقش برآب کنند.

به گزارش متادخت، بعد از چندین روز تبلیغات پرهیاهو و یک روز آرامش، اینک لحظه وعده داده شده یعنی همان شرکت در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری فرا رسیده است و زنان نیز به عنوان جمعیتی تاثیرگذار سعی در مشارکت در این رفتار سیاسی، اجتماعی دارند.

بعد از پشت سر گذاشتن یک هفته ای محافل تبلیغی و سخنرانی هایی با جمعیت غالب زنان، به وضوح می شد شاهد محافلی بود که در واقع، فرصتی برای نطق ها و گفت و شنود های سیاسی در سیما و شمایلی زنانه را نشان می داد که امروز نیز آمده اند تا پای صندوق های رای بودن خود را نشان دهند.

حضور زنان در جلسه های تبلیغاتی نامزدها که در خیابان ها و ستادهای انتخاباتی مستقر در سطح شهر برگزار شد، امسال چشمگیرتر از سایر دوره ها بود و یک حضور محتوایی را به جرات می شود گفت زنان در این گونه جلسه های میدانی امسال منفعلانه عمل نکردند و حتی در اغلب ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری بیشتر از مردان در صحنه بودند و این همراهی و نشستن پای سخنرانی ها و همایش های انتخاباتی یعنی اینکه انگیزه و تمایل برای بودن و دیده شدن و مشارکت در امور سیاسی و اجتماعی را خواسته خود می دانند.

امروز بیش از یک میلیون زن در آذربایجان غربی واجد شرایط رای دادن هستند که می توانند در آرای هر نامزد نقش موثری داشته باشند؛ حضور این قشر از جامعه از نخستین ساعات آغاز رای گیری مقابل درهای مدارس و مساجد و ادارات ارومیه اعم از پیر و جوان در کنار هم مشهود بود که آمده بودند تا آرای خود را در صیانت از جمهوریت و مشروعیت نظام اسلامی و مطالبه خواسته هایشان به صندوقهای رای بیاندازند.

با گشت و گذاری در شهر می شود دریافت که گرمای طاقت فرسای تابستان هم جلودار این زنان نیست و درجه دلگرمی آنان به آینده ای زیبا و موطنی امن برای آینده سازان ایران اسلامی بقدری فراتر رفته است که با بی قراری در صفها منتظر شرکت در رای گیری هستند.

بانوان سال خورده شهر هم از پشت چشمان خسته و کم سو و با کمک عوامل اجرایی آرای خود را بدون نوبت به صندوقها می اندازند تا به ندای رهبرشان لبیکی چندین ۱۰ باره گفته باشند، سپس بادعایی خیر راهی منزل می شوند.

حضور در انتخابات مهر تاییدی بر مقبولیت نظام است

خانم صمدلویی مادر شهیدی است که در میان بانوان دیگر با جذبه خاص خودش همه نگاهها را ناخواسته به سمت خودش میکشاند؛ اما کسی نمی داند که ماه ها و سال ها برای انقلاب سینه سپر کرده است و امروز در سن ۸۴ سالگی باز برای رای دادن پای صندوقهای رای ایستاده است.

آخرین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی این بانو در کنارمان حضور یافته بود تا رای خودش را به صندوق بیاندازد و امروز در شهرداری ارومیه شاهد حضور او هستیم.

وقتی به او نزدیک می شوم با انرژی همان ایام زمستان می‌گوید: آمده ام تا نشان دهم مثل سالهای قبل بر آرمانم با شهدا ایستاده ام و نباید اجازه بدهیم خون شهیدان و رزمندگان و زحماتی که برای انقلاب کشیده شده، پایمال شود.

این مادر پا به سن گذاشته بر این عقیده است که بانوان و مادران آذربایجان غربی باید مطیع ولایت باشند و از او عقب نمانند و پیشتاز تر از سایر افراد و اقشار به صف شوند تا دل دشمنان شاد نشود.

وقتی از او درباره درد پاهایش و اینکه پاهایش خوب شده یا نه می پرسم، می گوید: امروز بسیاری از ما راه را گم کرده‌ ایم و درگیر دردهای جسمی و اجتماعی هستیم و گاهی برای مرهم دردهایمان پول های هنگفتی را در بیمارستان ها هزینه می کنیم درحالی که شهدا بهترین درمان و علاج دردهای اجتماعی مان هستند و باید راه انها را با انتخاب اصلح ادامه دهیم.

یکی از بانوان ارومیه ای که در کنار عوامل اجرای مشغول به کار است در این باره می گوید: حضور بانوان می تواند مهر تاییدی برمقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی و حمایت مردمی از این نظام مقدس است و نباید در این عرصه میدان نبرد را خالی بگذاریم.

بانوان همچنان طلایه داران حضور در صف‌های فشرده انتخاباتی آذربایجان‌غربی

زنان با حضور در صحنه های اجتماعی و سیاسی جایگاه خود را تثبیت کرده اند

خانم محمدی که از فرهنگیان ارومیه ای است در مدرسه خودش که حوزه اخذ رای است، از نخستین ساعات صبح مشغول فعالیت است و معتقد است که زنان با حضور خود در صحنه های مبارزاتی و پیکارهای انتخاباتی فعالیت های اجتماعی اقتصادی فرهنگی و سیاسی همیشه جایگاه خود را تثبیت کرده اند.

وی گفت: دولتمردان این روزها بر اهمیت و نقش مشارکت زنان بیش از پیش پی برده اند و در این راستا زنان با استفاده از حق مسلم خود در انتخابات و انتخاب کاندیدای مورد نظرشان کاملاً آزاد و مستقل هستند و این دستاورد بزرگ برای زنان کشور محسوب می شود.

محمدی با بیان اینکه انتخابات یکی از مهمترین و عمده ترین شاخصه های نظام مردم سالاری و دموکراتیک مبتنی بر اراده مردم است، ادامه داد: زنان هم از این قاعده مستثنی نیستند و همانند مردان جامعه دارای هویت اجتماعی بوده و از حق انتخاب کردن و انتخاب شدن برخوردار هستند که در پروسه مهم انتخاباتی می‌توانند در سه سطح تصمیم‌گیری ،مدیریتی و عضو تیم های انتخاباتی مشارکت داشته باشند.

این بانوی فرهنگی گفت: مشارکت زنان این نوید را خواهد داد که بتوانند از نیمه منفعل تغییر فرصت داده و در توسعه جامعه و کشور خود دوشادوش مردان ادای مسوولیت کنند.

فرصت انتخاب تکرار ناشدنی است

خانم دانشجویی که برای شرکت در انتخابات آمده است نیز می گوید: مشکلاتی همچون اشتغال و مسائل اقتصادی که برای همه مردم یکسان هستند؛برای ما هم وجود دارد و نباید این فرصت انتخاب را که غیر قابل تکرار است، از دست داد.

مهناز موحدی معتقد است که زنان، مطالبات و خواسته هایی در حوزه های اجتماعی و مدنی دارند که خواهان رسیدن به آنها در همین چارچوب موجود هستند و حضور در این عرصه می تواند آنها را به این خواسته ها برساند.

بانوی میانسال خانه داری که او نیز برای شرکت در انتخابات حاضر شده است، می گوید: ما باید در این انتخابات شرکت کنیم تا دشمنان بدانند ما همچنان پای عهد و وفای چندین و چند ساله خود با انقلاب هستیم .

این بانوی ارومیه ای ادامه می دهد: آمدن ما پای صندوق های رای، دشمنان را مایوس می کند پس ما در هر شرایطی حاضر هستیم اقدامی را انجام دهیم که به ناامیدی دشمنان منتهی شود.

بانوان همچنان طلایه داران حضور در صف‌های فشرده انتخاباتی آذربایجان‌غربی

حضور پرشور بانوان در ستادها زمینه حضور چشمگیر در انتخابات بود

یکی از بانوان حاضر در این صف رای دهی در این زمینه می گوید: مشارکت سیاسی بانوان شامل حضور زنان در فعالیت های انتخاباتی است که این حضور ۲ عرصه تنومند دارد و آن حضور زنان در قالب احزاب سیاسی و دیگری حضور در پای صندوق های اخذ رای است.

معصومه دهقانی افزود:حضور بانوان آذربایجان غربی در ستادهای انتخاباتی در چند روز گذشته بسیار پر شور و چشمگیر بوده است و در کنار این موضوع حضور در پای صندوقهای رای نیز همچنان پرشور است.

وی اظهار کرد: این حرکت خود نمایشی از حضور اجتماعی زنان در جامعه ماست و باب مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان که مورد تایید آموزه ها و مفاهیم دینی است، همواره در جامعه باز است و هیچ گونه ممنوعیتی در این خصوص وجود ندارد.

حضور در انتخابات مهر تاییدی بر حمایت از خادمان انقلاب اسلامی است

زهرا دلپذیر همسر شهید حسین رزمی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: همچنان که شهیدان از خون خود گذشتند ما نیز باید در این عرصه حضور فعالی داشته باشیم تا کشورمان را آباد کنیم و پشت رهبر معظم مان را خالی نگذاریم.

وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم که یاران نظام اسلامی در جای جای جهان سرافزار باشد و با مشارکت حداکثری از خادمان ملت که حاضر شدند تا بار مسوولیت را بردوش کشند، قدردانی کنیم.

به گزارش ایرنا چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور در حالی برگزار می شود که هنوز یکسال تا موعد برگزاری انتخابات باقی مانده است ولی به علت شهادت آیت اله رییسی این انتخابات زودهنگام برگزار شد.

در آذربایجان غربی ۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رای در سراسر آذربایجان غربی برای دریافت آرای مردم مستقر شده اند. مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شمار می روند.​

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط