پرونده‌های سقط‌ درمانی در خراسان جنوبی ۵۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: تعداد پرونده‌های سقط قانونی در سه ماه نخست امسال ۳۷ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش متادخت، محمدعلی توکلی روز شنبه افزود: از این تعداد ۲۹ مورد منجر به صدور مجوز شد و برای هشت مورد صدور مجوز انجام نشده است.

وی با بیان اینکه سقط درمانی و قانونی برای نجات جان مادر الزامی است اظهار کرد: سقط قانونی جز در موارد معدود انجام نمی‌شود که قبل از ۱۸ هفته و پنج روز باید باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته نیز ۱۲۲ پرونده سقط قانونی تشکیل و ۸۱ مورد آن منجر به صدور مجوز شد که این آمار در سال ۱۴۰۱ کمتر بوده به طوری که ۹۱ پرونده تشکیل و ۶۴ مجوز سقط صادر شد.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار سقط غیر قانونی در کشور انجام می‌شود افزود: این آمار در مقایسه با سقط قانونی عدد بسیار بالایی است.

توکلی همچنین تعداد کمیسیون‌های قصور پزشکی در سال گذشته را ۲۰۸ مورد عنوان کرد که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ درصد افزایش داشت.

وی بیان کرد: بیشترین قصور پزشکی مربوط به متخصصان زنان و زایمان، دندانپزشکان و جراحی مغز و اعصاب است و شکایت از پزشکان عمومی سال گذشته کاهش یافت.​

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط