لزوم استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی در حوزه جوانی جمعیت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ظرفیت گروه‌های مردمی و سمن‌ها در حوزه جوانی جمعیت، گفت: باید بهره‌وری از سمن‌ها و گروه‌های فعال در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در گیلان تقویت شود.

به گزارش متادخت، محمدتقی آشوبی امروز (۱۷ تیر ماه) در نشست جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، با بیان اینکه همچنان سیر جمعیتی در استان نامطلوب است، اظهار کرد: اقداماتی در راستای بهبود وضعیت جمعیتی گیلان انجام شده، اما ناکافی است.

وی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر گروه‌های مردمی و سمن‌ها در حوزه جوانی جمعیت، افزود: باید بهره‌وری از سمن‌ها و گروه‌های فعال در حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در گیلان تقویت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم ترویج فرهنگ زادآوری تاکید کرد و گفت: باید با تهیه محتوای رسانه‌ای مطلوب در حوزه جوانی جمعیت و جدی گرفتن آموزش در خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت، در جوان کردن جمعیت گیلان کوشید.

آشوبی با مهم دانستن کنترل سقط جنین با هدف صیانت از جمعیت، بیان کرد: اقدامات موثری در کاهش و کنترل سقط جنین سالم با مشارکت بسیج جامعه پزشکی انجام شده است.

وی با اشاره به جدی گرفتن مقوله فرهنگ‌سازی در افزایش انگیزه باروری، گفت: ترویج فرهنگ باروری در جامعه و ظهور این فرهنگ با رفتار صحیح و اقدام موثر می‌تواند در تحقق جوانی جمعیت موثر باشد.

رئیس علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تعامل و همگرایی همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در تحقق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تاکید کرد و افزود: بخشی از اجرای قانون جوانی جمعیت برعهده دانشگاه علوم پزشکی بوده، در حالی که اجرای این قانون راهبردی نیازمند همراهی و حسن اجرای همه دستگاه‌های مسئول و متولی است.​

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط