«طرز تهیه امیدواری» داستان‌هایی درباره زنان قدرتمند منتشر شد

کتاب «طرز تهیه امیدواری» نوشته فیونا والپی با ترجمه فریبا بردبار منتشر شد.

به گزارش متادخت، این کتاب در ۲۴۰ صفحه با شمارگان ۶۶۰ نسخه و قیمت ۲۱۰ هزار تومان در انتشارات ققنوس راهی بازار کتاب شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «حالا می‌دانم که زندگی‌هایمان متشکل از فصل‌های متغیر است. در تاریک‌ترین روزهای اواسط زمستان غم‌افزا باید هرکاری از دستمان برمی‌آید برای حفظ  ایمانمان انجام بدهیم، جسم و روحمان را تغذیه کنیم و شعله‌ای (ولو بسیار کوچک با باریک) را در ژرفای قلب‌هایمان روشن نگه داریم.

شمع و چراغ‌های تزیینی روشن کنیم و با نوید تولدی دوباره ظلمتی را به عقب برانیم که ما را تهدید می‌کند؛ … اگر بتوانیم به اندازه کافی دوام بیاوریم بهار باز می‌گردد و برگ‌هایی که در عمق شاخه‌های عریان وساقه‌های بی‌برگ و بار درخت مو پنهان است، با وعده‌ای محبت‌آمیز، در آفتاب گشورده می‌شود.»

در معرفی بیشتر این کتاب آمده است: فیونا والپی نویسنده نامداری است که کتاب­‌هایش به بیش از بیست زبان گوناگون ترجمه شده­‌اند. او در داستان­‌هایش که بیشتر درباره زنان قدرتمند هستند به ویژه از جنگ جهانی دوم الهام گرفته است. او در سال ٢٠٠٧ میلادی از انگلستان به فرانسه مهاجرت کرد و هفت سال در آنجا ماند. سپس به اسکاتلند بازگشت. کتاب «دریای خاطرات» او به فارسی ترجمه شده است. داستان «طرز تهیه امیدواری»، در فرانسه اتفاق می­‌افتد و عناصر فرهنگی و زبانی این منطقه به زیبایی در این اثر راه یافته‌­اند.

اِوی برای فرار از زندگی مشترکش که در حال متلاشی شدن است، کنار آمدن با غم مرگ نوزادش، فراموش کردن خاطراتش از لندن و به ویژه برای دور شدن از کریسمس به فرانسه می­ گریزد تا ایام کریسمس را به دور از جشن و هیاهو، در خانه ییلاقی دوست صمیمی­‌اش در یک روستا سپری کند. صداها، مناظر، حال و هوای جنوب فرانسه و دوستان جدیدش به او کمک می‌­کنند بر غم و غصه‌­هایش فائق آید، راهی برای امیدواری بیابد و زندگی را از سر بگیرد. فیونا والپی در این اثر  با تأکید بر حفظ روابط با خانواده و دوستان، می­‌کوشد راهی برای امید به زندگی را به خواننده نشان بدهد. او با توصیف آب و هوای زمستانی، مناظر، فرهنگ و غذاهای جنوب فرانسه تصویری زیبا را در ذهن خواننده ترسیم می­ کند.​

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط