دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: آسیب‌ فرهنگ تک فرزندی در جامعه جبران ناپذیر است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: آسیب‌ فرهنگی تک فرزندی و بی فرزندی در جامعه جبران ناپذیر خواهد بود.

به گزارش متادخت، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ازنا اظهار کرد: تفکر تک فرزندی و بی‌فرزندی، ریشه در آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دارد و اگر سریعتر با کمک کارشناسان فرهنگی چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود، صدمات جبران‌ناپذیری به کشور وارد خواهد شد.

وی همچنین از مدیران دولت جدید خواست با تکیه بر دستاوردهای گذشته، بویژه تجربیات انقلابی دولت سیزدهم در جهت رفع مشکلات و موانع پیش روی جوانان، چاره‌اندیشی نموده و آینده‌ روشنی را برای کشور رقم بزنند.

وی خدمات عمرانی صورت گرفته در ازنا طی سه سال گذشته را بی‌نظیر دانست و گفت: بهره‌برداری بخش‌های زیادی از جاده ازنا به اراک اقدام بی‌نظیری است که در دولت جدید باید با جدیت پیگیری شود.

امام جمعه شهرستان ازنا در ادامه این نشست اظهار کرد: خوشبختانه با همدلی و همکاری موجود میان مردم و مسئولان این شهرستان، تاکنون در راستای تبیین گام دوم انقلاب اسلامی، جلسات مکرری در زمینه آگاهی بخشی به جامعه در مورد آسیب‌های کاهش جمعیت و جوانی، با حضور زوج‌های جوان و خانواده‌ها برگزار شده و این مسیر تا حصول نتایج مفید، ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام علی سپهوند با اشاره به آسیب‌های فرهنگی موجود در خصوص بهبود فضای کسب و کار در ازنا گفت: مطالبه مردم این شهر، بهبود فضای کسب و کار است و تحقیقات میدانی نشان می‌دهد یکی از موانع موجود که سبب سلب اعتماد مشتریان شده است، عدم دسترسی به کارت خوان‎ها و اخذ اطلاعات فردی از مشتریان است که این مشکلات و سایر موارد این چنینی باید با کلاس‌های توجیهی توسط اتاق اصناف برطرف شود.

محمدرضا فاتحی فرماندار ازنا در ادامه این نشست اظهار کرد: دلبستگی عمیق مردم این شهرستان به مذهب، موجب شده که این شهر را از دیرباز، دارالمومنین بنامند همچنین به دلیل ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی بسیاری از هنرمندان و فرهنگیان این شهرستان، از سرآمدان و چهره‌های شناخته شده‌ ملی هستند که مایه‌ آبروی این شهرستان شده‌اند.​

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط