۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پرسرعت متصل هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون از ۷۲۳روستای بالای ۲۰ خانوار استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۹ درصد به اینترنت پر سرعت متصل هستند.

به گزارش متادخت، سید محمود رادمنش روز سه شنبه در نشست فعالان مجازی این استان در یاسوج، اظهار کرد: بیش از ۲۶۶ روستا و آبادی بالای ۲۰ خانوار این استان در دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند که رشد ۵۰ درصدی را نشان می دهد. از این تعداد ۱۹۰ روستا ایرانسلی و ۷۶ روستا هم همراه اولی هستند.

وی افزود: پیش از دولت سیزدهم ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده بود و در این دولت ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا و همچنین مصوبه اجرای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری اخذ شده است. عملیات اجرایی فیبر نوری شهری در شهرهای استان آغاز شده و در سه شهر دهدشت، گچساران و چرام در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وزارت ارتباطات به عنوان دستگاه متولی، توسعه زیرساخت های مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات و ارتباط با جهان را به سرعت به پیش می برد.

رادمنش عنوان کرد: حدود ۹۹ درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان هم اکنون به اینترنت پرسرعت متصل هستند و این کار بزرگ از گذشته آغاز شده و در دولت سیزدهم با سرعت ادامه پیدا کرد.

وی ابراز کرد: آگاهی بخشی و افزایش سطح سواد رسانه ای در جامعه می تواند باعث کاهش آسیب های این فضا شود.ما در فضای مجازی با یک نیمه پنهان و تاریک روبه رو هستیم که در حقیقت همان هویت های پنهان است.

وی اضافه کرد: این هویت های پنهان می توانند محتوای برهم زننده آرامش افکار واذهان تولید کرده و در جامعه وسیع مخاطبین فضای مجازی منتشر کنند.

رادمنش گفت: اگر چه حتی هویت های آشکار می توانند با انتشار افکار و ایده های غیر علمی، غیر اخلاقی و غیر اصولی خود هم تاثیر بسزایی در تغییر نگرش ها و باورهای جامعه داشته باشند اما بخش اعظمی از محتواهای تولید شده و منتشر شده توسط هویت های پنهانی است که آگاهانه یا ناآگاهانه، نگرش ها و باورهای مخاطبین را تحت تاثیر قرار می دهد و تنها راه مقابله با این هجمه های پنهان و آشکار، افزایش سطح سواد رسانه ای در جامعه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد، بر لزوم ایجاد ساختار حکمرانی داده در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: حکمرانی داده نه به معنای کنترل و ورود به حریم خصوصی افراد است بلکه در حقیقت وظیفه ای تنظیم گر ایفا می کند تا افراد در فضای مجازی در چارچوب قانون و اخلاق انسانی در هر نقطه ای از جهان گام بردارند.

رادمنش اضافه کرد: اینکه بگوییم که وظیفه مهم آگاهی بخشی در فضای مجازی بر عهده یک ارگان خاص است اشتباه است و برای این مهم، همه ارکان جامعه بخصوص خانواده ها لازم است توجه کافی به این مهم داشته باشند. رادمنش افزود: امروز فرزندان ما در خانه و در جلوی چشم ما مهمترین قربانیان کم آگاهی در فضای مجازی هستند که لازم است با یک همت و جهاد همگانی به این موضوع حیاتی جامعه توجه ویژه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: به پدران و مادران عزیر توصیه می کنم قبل از اینکه سیم کارتی را در اختیار فرزندشان قرار دهند، کد ستاره چهار پنج شش مربع (#۴۵۶*)را شماره گیری نمایند و اینترنت مخصوص کودکان و نوجوانان را فعال نمایند.​

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط