ضرورت توجه بیش از پیش به موضوع بسیار مهم خانواده‌محوری

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر توجه بیش از پیش به موضوع بسیار مهم خانواده‌محوری تأکید کرد.

به گزارش متادخت، دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کارگاه تدوین شیوه نامه دوره آموزشی تربیت درمانگر و مربی تربیت جنسی در مشهدگفت: بحث جوانی و افزایش جمعیت از موضوعات بسیار مهم جامعه بوده که مورد تأکید مقام معظم رهبری هم واقع شده است.

دکتر حسین فرشیدی افزود: به دلیل باور‌های غلط و نادرستی که در گذشته روی موضوع تعداد فرزند در خانواده وجود داشت شاهد آن هستیم که عناوین خانوادگی و فامیلی خواهر و برادر و همچنین عمو، دایی، عمه و خاله در جامعه کمرنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه باید نگاهمان روی موضوع خانواده‌محوری باشد و مهمتر از آن اینکه در بسیاری از کار‌هایی که انجام می‌دهیم باید به بحث تقویت خانواده و بنیان آن توجه شودگفت: طی ۲ تا ۳ دهه اخیر و در  جهان وضعیتی به‌وجود آمده که در آن فردمحوری پررنگ‌تر از خانواده‌محوری دیده شده است و به عبارت دیگر مقوله خانواده‌محوری از هم پاشیده شده و زندگی‌ها به زندگی فردمحوری تبدیل شده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکلات امروز نتیجه اشتباهات دیروز و باور‌های غلط و نادرست دهه‌های قبل بوده و هست.

اوافزود: کارشناسان حوزه خانواده و جمعیت معتقدند که باید برای رفع این مشکل ضمن استفاده درست از داشته‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی خودمان و همچنین داشته‌های جهان اسلام و نیز مبانی بر گرفته اسلامی بتوانیم بر اساس محوریت خانواده روی موضوع تقویت سلامت روانی و اجتماعی کارشود.

دکتر فرشیدی با بیان اینکه معتقدیم که با اهمیت دادن به موضوع بسیار مهم خانواده شاهد آن خواهیم بود که بسیاری از مشکلات، آسیب‌ها و ناسازگاری‌های اجتماعی منجر به تعاملات و سازش‌هایی در این حوزه بشود، افزود: باید بیش از پیش در مسیر رشد و پویایی این حوزه کار کرد، زیرا هرچه قدر که بنیان خانواده تقویت شود به همان نسبت از بروز آسیب‌ها، مشکلات و ناسازگاری‌های اجتماعی مرتبط با آن جلوگیری می‌شود.​

منبع: صدا و سیما

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط