هیاهوی زنان آمریکایی گربه‌باز

بحث مادری این روزها یکی از نقل‌های بحث‌های انتخاباتی آمریکا است، اما جمله «زنان گربه‌باز بدون فرزند باید مالیات بیش‌تری دهند» باعث گرد و خاک در فضای سیاسی این کشور شده است.

به گزارش متادخت، «امان از روزی که ایالات متحده توسط «بانوان گربه‌های بدون فرزند» اداره شوند» این‌ها تنها بخشی از واکنش مردم آمریکا به حضور کامالا هریس در انتخابات آتی این کشور است. سناتور جونیور جی‌دی ونس روز جمعه با صحه بر سخنان روزهای گذشته‌اش درباره کامالا هریس گفت که «زنان گربه دوست باید قدرت سیاسی کمتری داشته باشند و با نرخ مالیات بالاتری روبرو شوند».

این در حالی است که استفاده از واژه «خانم گربه‌باز» معمولاً برای زنان آمریکایی استفاده می‌شود که تصمیم به بچه‌دار نشدن دارند.با این وجود ۶۴ درصد بانوان زیر ۵۰ سال آمریکایی تصمیمی به بچه‌دار شدن ندارند، برای همین میانگین باروری در آمریکا به پایین‌ترین سطح خودش در سال‌های اخیر رسیده است.
طبق نظرات برخی سناتورهای جمهوری‌خواه در حال حاضر حزب دموکرات آمریکا همچنان با پافشاری در حال تبدیل شدن به یک حزب ضد خانواده و ضد فرزند است.این سیاست بی‌فرزندی حتی در میان اهالی هنر آمریکا به خصوص جنیفر آنیستون، جنیفر کولیج، هلن میرن، استیوی نیکس، دالی پارتون، لیلی تاملین و بتی وایت دیده می‌شود.
افزایش انحرافات جنسی آمریکایی‌ها اصلی‌ترین عامل کاهش آمار باروری در این کشور است. این اتفاق در حالی است که علاوه بر حمایت دولت این کشور از این اقدامات که نام کامالا هریس هم دیده می‌شود، دولتمردان و رهبران آمریکایی هم به آن دچار هستند. در این اثنا آمارها از افزایش بی‌سابقه همجنس‌گرایی‌ در میان نسل زد آمریکا حکایت دارد که به گفته مجری برنامه تلویزیونی سیاسی فرهنگی شبکه HBO «اگر با این وضعیت پیش برویم تا سال ۲۰۵۰ همه کشور همجنس‌باز شده‌اند!».
رئیس صندوق مشارکت ملی برای زنان و خانواده‌ها جوسلین فرای با بیان اینکه زنان باید سرنوشت خودشان را مشخص کنند، خطاب به ترامپ می‌گوید که «اگر قرار است رهبر همه مردم باشید، باید بتوانید تفاوت‌ نگرش‌ها خانواده‌ها را تشخیص دهید».اما از سویی دیگر رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ کریس لاسیویتا با تأکید بر سخنان نامزد معاون ریاست جمهوری دونالد ترامپ جی دی ونس می‌گوید که «حزب دموکرات مجموعه‌ای از سیاست‌ها را دنبال کرده است که عمیقاً ضد کودک است».
کارشناسان آمریکایی معتقدند سیاست‌گذاران ایالات متحده بعید است باروری را از طریق برنامه‌های دولتی یا افزایش هزینه‌های اجتماعی افزایش دهند. با این حال صرف ۲۵۰ میلیارد دلار اضافی در سال معادل یک سوم بودجه دفاعی این کشور می‌تواند باروری را تنها ۰/۲ فرزند اضافی برای هر زن افزایش دهد. همچنین برقراری دوباره دورکاری برای زنان شاغل آمریکایی منجر به افزایش آمار باروری خواهد شد.
منبع: فارس

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط