سقط جنین امکان مرگ مادر را به همراه دارد

مسئول مرکز درمان ناباروری کاشمر گفت: به دلیل سقط جنین امکان به خطر افتادن سلامت مادر حتی مرگ به دلیل خونریزی وجود دارد.

به گزارش متادخت، نسرین آهنگری در گفت و گویی با اشاره به اینکه سقط عمدی عوارض بسیاری دارد، اظهار کرد: پس از دو هفته جنین کاملاً قابل شناسایی بوده و نمی‌شود نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

وی افسردگی، اختلالات جنسی، کودک آزاری، خشونت، تشنج، اعتیاد به مواد مخدر، ناباروری، احتمال سقط در بارداری‌های بعدی، اختلالات بیماری‌های قلبی، عفونت‌های منتقله در حین انجام سقط غیر قانونی مانند هپاتیت و ایدز و …را از عوارض سقط جنین برشمرد.

مسئول مرکز درمان ناباروری کاشمر همراهی و همدلی همسر را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: پدر از همان لحظه اول لقاح باید نقش خود را به خوبی ایجاد و محیطی آرام و به دور از استرس را برای مادر فراهم آورد.

وی اظهار کرد: براساس تحقیقات انجام شده در خانواده‌هایی که سطح فرهنگی و درآمد پائین تری دارند سقط جنین کمتر اما حاملگی بدون برنامه در این خانواده‌ها بیشتر است.

مسئول مرکز درمان ناباروری کاشمر در همین خصوص با بیان اینکه این افراد دچار حامگی های ناخواسته‌ای می‌شوند که صرفاً بچه به دنیا می‌آید، افزود: اگر بتوانیم به این افراد مشاوره پیشگیری از بارداری بدهیم قطعأ دچار سقط ناخواسته نمی‌شوند.

وی بیان کرد: در کاشمر خانم‌هایی داریم که حاملگی ششم ناخواسته داشته و وسایل خود را فروخته تا بتواند قرص ضدبارداری تهیه کند، اگر کسی که واقعاً نیاز به مشاوره دارد باید انجام شود.

آهنگری با اشاره به اینکه روستائیان با عدم دسترسی به وسایل جلوگیری از بارداری مواجه‌اند و برای تهیه هم حاضر نیستند به شهر مراجعه کنند، اظهار کرد: باید وسایل در اختیار گذاشته شود تا به دلیل حاملگی ناخواسته مجبور به سقط جنین نشوند.

وی با بیان اینکه در کنار افزایش جمعیت باید به فکر تربیت درست هم بود، بیان کرد: اگر آموزش‌های لازم به موقع داده شود بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

مسئول مرکز درمان ناباروری کاشمر گفت: قطعأ مساله سقط جنین‌های غیرقانونی فقط مختص به ایران نیست. در بسیاری از کشورها هنوز در این رابطه هیچ اجماع قانونی صورت نگرفته و در شرایط کنونی که اکثر کشورها با بحران جمعیت مواجه‌اند، جلوگیری از سقط سخت‌گیرانه‌تر هم شده است.

وی ادامه داد: گرچه برای ۷۰ هزار نفری که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تمام بخش‌های کشور را تعطیل کردند اما برای اسقاط جنین که حتی ۵ برابر کرونا مرگ و میر می‌گیرد هیچ اقدامی نکردیم.

آهنگری با بیان اینکه بسیاری در جامعه برای یک کامیون جوجه که دفن کردند و یا دختری که توسط پدرش به قتل رسید واکنش نشان دادند اما برای جان جنین‌هایی که سقط می‌شود هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند، بیان کرد: جامعه نسبت به این موضوع مسئول است.

وی با اشاره به اینکه کشور به سمت چاله جمعیتی می‌رود و حدود ۳.۵ سال برای عبور از این بحران فرصت بیشتر باقی نمانده است، افزود: درصد قابل توجهی از جنین‌هایی که سقط می‌شوند سالم هستند.

مسئول مرکز درمان ناباروری کاشمر با اعلام اینکه چون از زمانی که خانم باردار می‌شود جنین حرکت دارد و سقط معصیت داشته و غیر اخلاقی است، اظهار کرد: زمانی برای جلوگیری از افزایش جمعیت افراطی عمل کردند و اکنون با این مشکلات مواجه شدیم.​

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط