ادای احترام مفتی مصر به فداکاری زنان فلسطینی

نظیر عیاد، مفتی مصر در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی «نقش زن در ایجاد آگاهی» با اشاره به اهمیت مقام زن در اسلام، نسبت به فداکاری‌های عظیم زنان فلسطینی ادای احترام کرد.

به گزارش متادخت، نظیر عیاد، مفتی مصر و رئیس دبیرخانه هیئت‌های فتوای جهان در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی «نقش زن در ایجاد آگاهی» بر نقش محوری زنان در ایجاد آگاهی دینی و همچنین جایگاه برجسته زنان در ایجاد تمدن انسانی تأکید کرد. وی همچنین به زنان فلسطینی به دلیل فداکاری‌های بسیاری آنها به ویژه در جریان نبرد اخیر در نوار غزه ادای احترام کرد.

مفتی مصر در ادامه سخنان خود به اهمیت آگاهی در اسلام پرداخت و تأکید کرد: آگاهی و ادراک صحیح اساس ایجاد تمدن است و آیات بسیاری از قرآن کریم به این امر اشاره دارد.

 عیاد در ادامه افزود: اسلام به زنان به عنوان مسئول نگاه می‌کند و این امر مستلزم ایجاد آگاهی عقلانی و هدایت صحیح است. نقش زنان در ایجاد آگاهی محدود به خانه و خانواده نیست بلکه فراتر از آن به امربه‌معروف و نهی از منکر نیز اختصاص دارد.

عیاد در ادامه به سخنان احمد الطیب، شیخ الازهر اشاره کرد که در آن تأکید شده است: اسلام نخستین دینی بود که به زنان آزادی بخشید و حقوق آنها را به آنها بازگرداند و قرآن کریم، نخستین کتاب آسمانی است که کرامت زن را به او بازمی‌گرداند.  اسلام بر نقش محوری زنان در شکل دادن و ساختن تمدن و جامعه تأکید دارد و نباید گذاشت تا این نقش در پرتو تفسیر نادرست از اسلام نادیده بماند. 

منبع: ایسکنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط