همایش زنان جهان اسلام در مالزی برگزار می‌شود

معاون وزیر زنان، خانواده و توسعه جامعه مالزی اعلام کرد نشست بین‌المللی زنان مسلمان، ماه آینده در مرکز تجارت جهانی کوالالامپور برگزار می‌شود.

به گزارش متادخت، نورعینی احمد، معاون وزیر زنان، خانواده و توسعه جامعه مالزی اعلام کرد اجلاس زنان جهان اسلام قرار است ماه آینده در مرکز تجارت جهانی کوالالامپور در پایتخت مالزی برگزار شود.

انتظار می‌رود حدود ۵۰۰۰ زن فعال، کارآفرین و اثرگذار از کشورهای مختلف در این رویداد شرکت کنند.
نورعینی احمد گفت: در این اجلاس با موضوع «زنان قدرتمند نسل آینده، پیشتاز قدرت زنانه» شرکت‌کنندگانی از ۵۷ کشور سازمان همکاری اسلامی(OIC) شرکت خواهند کرد.
او افزود: این اجلاس سه روزه به عنوان محلی برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و تجربیات، ایجاد شبکه‌ها و شکل‌دهی چشم‌انداز مشترک برای آینده زنان سراسر جهان اسلام خواهد بود.
 نورعینی که همچنین رئیس اجلاس زنان جهان اسلام در سال ۲۰۲۴ است گفت که انتظار می‌رود این اجلاس توسط احمد زاهد حمیدی، معاون نخست‌وزیر مالزی افتتاح شود.
در رویداد پیش از راه‌اندازی این اجلاس در ماه فوریه، احمد زاهد از شرکت‌کنندگان در اجلاس خواست تا از فرصت استفاده کرده و حقوق زنان را مطرح کنند و برای آینده‌ای که در آن هر زن بتواند پیشرفت کند و بر جهان تأثیر بگذارد، همکاری کنند.
نورعینی که همچنین رئیس سازمان Wanita UMNO (جنبش زنان مالزی) است گفت که هدف این جنبش این است که ۳۰ درصد از تصمیم‌گیرندگان این جنبش در هر سطحی از زنان حرفه‌ای، از جمله کارآفرینان موفق، شخصیت‌های شرکتی و دانشگاهیان تشکیل شود. او گفت که این امر برای اطمینان از جریان مداوم ایده‌های جدید و پایداری رهبری قوی است.
در عرصه اقتصادی، نورعینی تأکید کرد که Wanita UMNO باید به طور کامل از پیشتازی مالزی در صنعت حلال استفاده کند که در حال حاضر ارزش آن ۲,۳ تریلیون دلار آمریکا (حدود ۱۰.۰۶ تریلیون رینگیت) است و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ به ۳.۳ تریلیون دلار برسد. به گفته وی، صادرات محصولات حلال مالزی در سال گذشته به ۵۴ میلیارد رینگیت رسید.
احمد زاهد، رئیس UMNO همچنین اطلاعاتی در مورد پتانسیل صنعت حلال به اشتراک گذاشت و اشاره کرد که Wanita UMNO و ما باید در بررسی چگونگی حمایت از زنان کارآفرین در بخش وسیع حلال کمک کنیم. وی گفت: ما این چالش را می‌پذیریم و با نهادها و سازمان‌های غیردولتی برای پیاده‌سازی و شناسایی کارآفرینان بالقوه برای دریافت گواهی حلال گفت‌وگو و همکاری خواهیم کرد.​
منبع: ایکنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط