سبزوار، همایش ملی جوانی جمعیت را میزبانی می‌کند

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: همایش ملی جوانی جمعیت با هدف شناخت موانع پیش روی ازدیاد جمعیت و شتاب دادن به خواست رهبر معظم انقلاب در این خصوص در ماه‌های آینده به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش متادخت، حسین ابراهیمی کُردیانی روز یکشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل سبزوار که با موضوع پدافند زیستی برگزار شد، افزود: همایش ملی جوانی جمعیت رویداد مهمی است که در کنار تقویت بنیان‌ خانواده به ترویج ازدواج و فرزندآوری کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است و در برنامه های ششم و هفتم توسعه توجه ویژه ای به این مقوله شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: همایش ملی جوانی جمعیت که ظرفیتی برای این شهرستان به شمار می رود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، دیگر دانشگاه‌ها و نهادهایی چون شهرداری و دستگاه‌های اداری شهرستان برگزار می شود.

ابراهیمی با اشاره به حمایت های خوب رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، افزود: انتظار می رود برای برگزاری آبرومند این همایش تمامی نهادهای اداری شهرستان پای کار باشند و در دامنه تشکیل کمیته های مختلف، حمایت های اجرایی، پشتیبانی، مالی و تبلیغات از این رویداد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برخی برنامه های قانون جوانی جمعیت معطل مانده و یا به خوبی پیش نرفته است، اظهار کرد: برپایی همایش جوانی جمعیت در راستای پدافند غیرعامل و مباحث زیستی، علاوه بر فرهنگ‌سازی و نهادینه‌ کردن این امر، در تسریع بخشیدن به این برنامه ملی موثر است.

شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.​

منبع: ایرنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط