دانشگاه کوثر، الگوی موفق دانشگاه‌های ویژه زنان در کشور

رئیس دانشگاه کوثر گفت: این مجموعه با تلاش بسیار توانسته الگوی موفقی بین دانشگاه‌های ویژه زنان در کشور باشد و اکنون آماده آغاز سال تحصیلی جدید است.

به گزارش متادخت، محبوبه معین مقدس امروز (۱۹ شهریور ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این دانشگاه در حال حاضر تنها دانشگاه ویژه زنان در شرق کشور است و با حدود ۲۰۰۰ دانشجو در ۱۹ رشته کارشناسی و ۱۱ رشته کارشناسی ارشد فعالیت می‌کند.

وی تربیت زنان توانمند و نسلی شکوفا را از جمله اهداف دانشگاه خواهران کوثر دانست و گفت: در سال‌های گذشته تصمیم‌هایی اتخاذ شد که سبب محدود شدن فعالیت این دانشگاه به حوزه علوم انسانی شد، اما توانستیم محدودیت‌ها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ پذیرش دانشجو در رشته‌های فنی مهندسی و علوم پایه دانشگاه کوثر متوقف شد و دانشگاه در شرف تبدیل شدن به یک دانشکده شده بود؛ اما با پیگیری‌های بسیار توانستیم دانشکده فنی مهندسی و علوم پایه را احیا کنیم و به یک دانشگاه جامع تبدیل شویم.

معین مقدس یکی از مشکلات عمده این دانشگاه را فضای فیزیکی دانست و گفت: این دانشگاه در گذشته در فضاهای پراکنده داخل شهر مستقر بود و فضایی برای ورزش نداشت، به‌لحاظ فضای فرهنگی در مضیقه بود و آزمایشگاه‌های محدودی داشت که در بعضی مکان‌ها از جمله دانشگاه پیام نور قرار داشت. به همین دلیل به سمت تامین فضای مناسب برای دانشگاه و دانشجویان حرکت کردیم.

وی تأکید کرد: اکنون با حضور در فضای جدید دانشگاهی، دارای کلاس‌ها و فضای استاندارد آموزشی هستیم. آزمایشگاه‌ها تجهیز شده و سرانه فرهنگی دانشگاه با تامین فضای لازم برای دانشجویان، افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه کوثر با بیان اینکه فضای اختصاصی ورزشی برای دانشجویان فراهم شده است، اظهار کرد: تامین این فضاهای ورزشی سبب تنوع در اجرا و حجم برنامه‌های ورزشی شده و شور و نشاط دانشجویان را افزایش داده است. در بخش برنامه‌های فرهنگی نیز شاهد افزایش ۵۰ درصدی برنامه‌ها هستیم.

وی به احداث ساختمان جدید آموزشی با عنوان ۱۹ مهر اشاره کرد و افزود: این پروژه آموزشی تاکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۱۵ میلیارد تومان از محل سفر مقام  معظم رهبری و حدود ۲۴ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهوری شهید به آن اختصاص پیدا کرد که قرار است دانشکده فنی مهندسی در قسمت شمالی آن مستقر شود.

وی ادامه داد: کتابخانه و سالن آمفی‌تئاتر دانشکده فنی مهندسی در ساختمان ۱۹ مهر در حال ساخت است و در مجموع، حدود ۱۴ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل ساختمان نیاز داریم.

معین مقدس به موضوع خوابگاه دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: خوابگاه حدود ۷۰۰ دانشجو در داخل شهر بجنورد تامین شده است. همچنین ساختمان یک موسسه غیرانتفاعی که در مجاورت مکان فعلی دانشگاه کوثر قرار دارد، اجاره شده است و ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانشجو نیز در این مکان اسکان داده می‌شوند.

وی از افزایش ۲۱ درصدی قبولی‌های دانشجویان این دانشگاه در رشته‌های ارشد خبر داد و بیان کرد: بالاترین درصد قبولی دانشجویان در رشته‌های کارشناسی ارشد در استان مربوط به دانشگاه کوثر است و داشتن رتبه‌های دو رقمی و قبولی‌های دکتری و … نشان از این است که الگوی موفقی به‌عنوان دانشگاه ویژه زنان در کشور محسوب می‌شویم.

معین مقدس همچنین تاکید کرد: از آنجا که دانشگاه ویژه زنان هستیم، تلاش می‌کنیم ضمن تربیت دانشجویان توانمند، مادران توانمند تربیت کنیم و در این مسیر از دانشجویانی که ازدواج می‌کنند یا صاحب فرزند می‌شوند، حمایت می‌کنیم.

در پایان این جلسه، از تایپوگرافی دانشگاه با عنوان «بانوی سرآمد، نسلی کارآمد» به عنوان مسیر پیش‌ روی این دانشگاه رونمایی شد.​

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط