بازگشت

مرد جوانی که به قصد مهاجرت از همسرش جدا شده و حالا پشیمان در یک کافه به انتظار او نشسته است.

‌به گزارش متادخت، به بیرون نگاه می­‌کنم، دخترک گل­فروش توجه­‌ام را به خودش جلب می‌­کند. چه صورت معصومی دارد، کاش چند شاخه گل برای سارا خریده بودم. فنجان قهوه را برمی­‌دارم و به لبانم نزدیک می­‌کنم. صفحه موبایل را روشن می‌کنم، یک ربعی از قرارمان گذشته، نکند تصمیم گرفته است که نیاید. قهوه را سر می­‌کشم تلخی‌­اش کامم را بیشتر تلخ می­‌کند. بعضی وقت­ها تصمیم­‌های اشتباه چه ساده همه زندگی انسان را زیر و رو می­‌کند.

نگاهم به دخترک گل فروش است که سارا از در کافه وارد می­‌شود و یک راست سر میز می‌­آید و می­‌نشیند. به سردی جواب سلامم را می­‌دهد. چشمانش دیگر مثل گذشته برق نمی­‌زند. آهسته می­‌گویم: چقدر خوشحالم که می‌بینمت، دلم خیلی برات تنگ شده بود. سرد و بی‌روح نگاهم می­‌کند. باورم نمی­‌شود این همان سارای دو ماه پیش باشد.

باید از یک جا شروع کنم.«ببین سارا می­دونم از دست من دلخوری ولی خوشحالم که دعوتم رو قبول کردی. من باید ازت معذرت­‌خواهی کنم، یه وقت‌­هایی آدم­ها یه کارهایی می­کنن که هیچ توجیهی نداره. تو این دو ماه که از هم جدا شدیم، تمام مدتی که داشتم کارهامو می­کردم که از ایران برم هر روزش بدون تو برام مثل یک قرن گذشت. سارا من خوشحالم که خیلی زودتر از این که اتفاق بدی بیفته فهمیدم که نمی­تونم بدون تو زندگی کنم.» سارا سرش را پایین می­‌اندازد، احساس می­‌کنم قطرات اشک به آرامی راهشان را از میان مژه­‌های زیبایش پیدا کرده­‌اند.

صدایش می­‌کنم: «سارا جان، من قصدم ناراحت کردنت نیست. فقط میخوام که منو ببخشی و برگردی، من بدون تو هر جای این دنیا برم انگار که آواره‌­ام.» سرش را بالا می­‌آورد و می‌گوید: «خیلی سنگ­دلی آرش! تو تمام احساس و عشق منو کشتی.» دستم را جلو می­‌برم و دستانش را در دست می‌­گیرم و ملتمسانه می­‌گویم: «بذار جبران کنم.» در میان گریه‌­هایش می‌­خندد. من هم می­‌خندم «پس امشب شام خونه خودمون بخوریم باشه؟» سرش را به نشانه تایید تکان می­دهد. سر می­‌چرخانم، دخترک گل فروش هنوز همان جاست اگر بجنبم می­‌توانم چند شاخه گل برای سارا بخرم.

پیوست:

ماده 1148: در طلاق رجعی برای شوهر در مدت عده حق رجوع وجود دارد.

ماده ۱۱۴۹: رجوع در طلاق به هر لفظ یا فعلی حاصل می­‌شود که دلالت بر رجوع کند مشروط بر این که مقرون به قصد رجوع باشد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط