مرغ مگس خوار

مرغ مگس‌خوار رمان جذابی است که تمام شخصیت‌های آن را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش متادخت، مرغ مگس­‌خوار عنوان عجیبی است برای رمانی جذاب که تمام شخصیت­‌های آن را زنان گمنام در سراسر جهان تشکیل می­‌دهند. نویسنده در قاب چشمان وکیلی جوان به نام سولن نشسته است که با افسردگی دست و پنجه نرم می­‌کند. او تصمیم می­‌گیرد برای این که بر این افسردگی فائق آید، به نوشتن پناه ببرد.

او که از نوجوانی عاشق نوشتن بوده است به محل زندگی زنان بی‌­پناه می‌­رود و سعی می­‌کند به آنها که حتی زبان فرانسه نمی‌­دانند و یا خواندن و نوشتن نیاموخته­‌اند کمک کند. اما این تمام ماجرا نیست، شما با خواندن این کتاب یک سفر تاریخی به شهر پاریس در سال 1925 نیز خواهید داشت تا بلانش دختر جسور فرانسوی را همراهی کنید. این کتاب تلاش دارد تا از مشکلات و سختی‌هایی که زنان به خاطر جنسیت‌شان با آن در جامعه دست به گربیان هستند سخن بگوید.

«نویسندگی داوطلبانه، با ما تماس بگیرید. سولن با خواندن این آگهی دچار لرزش خفیفی می‌شود؛ نویسنده. فقط با خواندن همین یک کلمه، همه چیز به خاطرش می‌آید. وکالت کار مود علاقه‌اش نبود. در کودکی، قوه تخیل خوبی داشت. در نوجوانی، استعداد خاصی در زبان فرانسه از خودش نشان داده بود. معلم‌هایش همه اذعان می‌کردند که واقعاً با استعداد است. بی‌وقفه دفترهایش را با شعرها و داستان‌های کوتاهی که می‌نوشت سیاه می‌کرد…»

این آغاز کار سولن شخصیت اصلی داستان است، اگر دوست دارید با او همراه شوید.

نویسنده این کتاب لائتیسیا کولومبانی، فیلم­نامه‌نویس، کارگردان، بازیگر و نویسنده است، که کارش را با نوشتن و کارگردانی فیلم کوتاه آغاز کرد به مرور به هنرپیشه­‌ای بدل شد که در ده­‌ها فیلم بلند ایفای نقش کرده است. اولین رمان این نویسنده در سال 2017 به چاپ رسید که بیش از یک میلیون نسخه چاپی آن در فرانسه به فروش رسید. رمان مرغ مگس­‌خوار دومین کتاب این نویسنده است که به تمام کسانی که به دنبال روایتی اجتماعی-تاریخی هستند توصیه می­‌شود که فرصت خواندن آن را از دست ندهند.

مرغ مگس‌­خوار

نویسنده: لائتیسیا کولومبانی

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط