دعواهای زن و شوهری

کتاب دعواهای زن و شوهری کتابی است که می‌خواهد راهنمای زوج‌های جوان باشد تا زندگی بهتری داشته باشند.

به گزارش متادخت، صدای دعوای زن و مرد همسایه دیگر برایش آزاردهنده شده بود، دعواهایی که تقریبا هر شب اتفاق می­‌افتاد. هم خسته شده بود و هم ترسیده بود. او همیشه مادر و پدرش را دیده بود که در کمال آرامش با هم زندگی کرده بودند، شاید هم مظلومیت مادرش باعث شده بود همیشه حرف، حرف پدرش باشد و هیچ درگیری‌ای پیش نیاید. ولی از وقتی که برای کار به تهران آمده و برای خودش خانه اجاره کرده همه چیز عوض شده بود. اوایل تصمیم داشت خیلی زود ازدواج کند، ولی بعد از شنیدن صدای دعوای زن و شوهر خانه‌ی بغلی ترسید. اگر قرار است که او هم گرفتار همین دعواها شود بهتر است که همیشه تنها بماند.

آن روز دلش می‌خواست کمی پیاده‌روی کند و نگاهی به مغازه‌­های کتاب‌فروشی خیابان انقلاب بیندازد. دلش برای کتاب خواندن تنگ شده بود. انقدر مشغله‌­اش زیاد بود که کمتر وقت می­‌کرد کتاب بخواند. همین‌طور که ویترین را نگاه می­‌کرد چشمش به یک کتاب افتاد «دعواهای زن و شوهری» نوشته آلن دوباتن، باید نگاهی به کتاب می­‌انداخت.

وارد کتاب‌فروشی که شد کار سختی نداشت کتاب دم دست‌­تر از آن چیزی بود که فکرش را می­‌کرد. در مقدمه نوشته شده بود که هر زوج سالیانه بین سی تا پنجاه دعوای جدی دارند. کتاب جذبش کرد، نویسنده می‌­خواست به زوج‌ها یاد بدهد که چطوری از پس این مشاجرات بربیایند، آن هم به شکل منطقی و ریشه­‌ای. تردید نکرد؛ دو جلد از کتاب را برداشت جلوی پیشخوان ایستاد تا کتاب‌ها را فاکتور کند، با خودش فکر کرد شاید بد نباشد که یک جلد از این کتاب را به همسایه­‌اش هدیه بدهد.

وقتی که خواندن کتاب تمام شد حالش بهتر شده بود. حس می­‌کرد حالا کمتر از قبل می‌­ترسد؛ شاید بهتر بود این حرف‌­ها را خیلی قبل‌­تر از این­‌ها در دانشگاه و حتی در سال‌های آخر دبیرستان می­‌شنید. اما هنوز دیر نبود اگر جامعه فکری برای او و خیلی دیگر از جوان­‌ها نکرده باید خودش کاری می­‌کرد.

دعواهای زن و شوهری

نویسنده: آلن دوباتن

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط