لاجوردی: امروز می‌توان در همه میادین ورزشی از زن ایرانی انتظار مدال‌آوری داشت

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در سایه رویکردهای جهموری اسلامی بوده که انحصار مدال در ورزش زنان از یکی دو رشته معدود خارج شده و از هر ورزشکار و تیمی که راهی مسابقات می‌شود؛ می‌توان انتظار مدال‌آوری داشت.

به گزارش متادخت، زهره سادات لاجوردی عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره مدال آوری و افتخارآفرینی زنان کشورمان در میادین ورزشی گفت: بعد از انقلاب اسلامی به شکل بارزی شاهد رشد و شکوفایی ورزش بانوان بوده‌ایم تا جایی که امروز ورزشکاران زن در رشته‌های متنوع فعالیت داشته و در رشته‌های متعددی در مسابقات خارج از کشور نماینده زن داریم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با رویکرد توسعه عدالت همگانی و ارتقای توانمندی‌های زنان با حفظ کرامت آنان، نه‌تنها مانعی در مسیر ورزش بانوان ایجاد نکرده بلکه با درک صحیح و راهبرد مستمر، استعدادهای زنان را به فعلیت رسانیده و زنان بعد از انقلاب توانستند با افتخار و حفظ شئونات زن مسلمان در مجامع ورزشی مختلف شرکت کرده و پرچم ایران را در میادین ورزشی مختلف به اهتزاز درآورند.

وی افزود: رشد نجومی مربیان زن از 9 نفر قبل از انقلاب به 35000 نفر بعد انقلاب، افزایش فدراسیون‌های فعال ورزش بانوان از 1 به 49 مورد و افزایش مدال‌های‌کسب‌شده در رویدادهای بین‌المللی توسط بانوان از 2 مورد به بیش از 800 مورد تنها بخشی از پیشرفت‌های حیرت‌انگیز ورزش بانوان در سایه جمهوری اسلامی بوده است.

این نماینده مجلس گفت: بنابراین حتی با نگاهی گذرا به تغییرات رخ داده در ورزش زنان می‌توان دریافت که انکار این حجم از پیشرفت و توسعه و سیاه‌نمایی وضعیت فعلی تنها می‌تواند از معاندین داخلی و خارجیِ ایران و ایرانیان سر بزند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل دشمنان خارجی و غربزده‌های داخلی اینست که علیرغم فرافکنی‌ها و تبلیغات رسانه‌ای آنها، درخشش زنان ورزشکار ایرانی ثابت کرده که حتی در عرصه‌هایی که تحرک فیزیکی از الویت برخوردار است، حفظ حجاب به هیچ‌وجه مانع پیشرفت و موفقیت زن، نبوده و نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: جای تعجب نیست که برای معاندین و رسانه‌های وابسته به آنها، وجود سالن‌های ورزشی و سلامتی مختص زنان، افتخارات زنان ورزشکار ایرانی در صحنه‌های داخلی و خارجی و صاحب رکوردهای جهانی شدن، هرگز مهم نباشد؛ چراکه، هدف آنها نه تعالی زن بلکه غارت‌کردن ساحت و کرامت او و وسیله تبلیغ و سودجویی قرار دادن زن است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در حالی که زنان ایرانی در سایه امنیت و آزادی‌های مشروع، تمامی پله‌های ترقی در عرصه‌های تخصصی مانند ورزش را طی کرده‌اند؛ غرب و معاندین که مدعی دلسوزی برای زن ورزشکار ایرانی هستند؛ به زنان ورزشکار محجبه اجازه ورود به سالن ورزشی را نمی‌دهند و با حمایت قاطع از ایدئولوژی‌های جنسیتی منحرف و راه دادن مردان به میادین رقابت‌های زنانه، تخریب ورزش بانوان و از بین‌بردن حقوق آنان و نیز سرقت کلیه فضاهای امن زنان را در دست اجرا قرار داده‌اند و طنز قضیه اینجاست که همین‌ها‌ با اصحاب رسانه‌هایی که در خفا مشغول تعدی به زنان هستند و هر روز خبر آزارگری زنان توسط یکی‌‌ از آنها لو می‌رود؛ به آزادی و پیشرفت زن ورزشکار ایرانی غبطه می‌خورند و از روی ناچاری و ذلت به موفقیت زنان ایرانی، نیش و کنایه می‌زنند.

لاجوردی خاطرنشان کرد: در حالی که زنان ایرانی به عنوان بهترین بازیکنان و مربیان فدراسیون‌های جهانی برگزیده می‌شوند؛ بی‌وطن‌ها و معاندین با ادعای ظلم حکومت به زنان ورزشکار، بر طبل تحریم ورزش زنان ایرانی می‌کوبند و به دنبالِ ممانعت از تعامل زنان ورزشکارِ ما با جهان هستند.

وی گفت: در نقطه مقابل این ادعاهای بی‌اساسِ این جماعت نسبت به حاکمیت، وضعیت زنان ورزشکاری را می‌توان مثال زد که فریفته جریانات رسانه‌‌ای و معاندین شدند؛ همان‌ها که موفقیت خود را صرفاً مرهون تلاش و استعداد شخصی می‌دانستند؛ و پس‌از خروج از تیم‌های ملی کشور و پیوستن به کشورهای خارجی، هرگز نتوانستند آن موفقیت و درخشش سابق را داشته باشند.

وی افزود: در سایه رویکردهای جهموری اسلامی بوده که انحصار مدال در ورزش زنان از یکی دو رشته معدود خارج شده و از هر ورزشکار و تیمی که راهی مسابقات می‌شود؛ می‌توان انتظار مدال‌آوری داشت. زیرا، جمهوری اسلامی ایران همواره به ایجاد بسترهای ورزش و سلامت بانوان اهتمام داشته و در عین‌حال، این اعتقاد وجود دارد که پیشرفت‌ ورزشی به‌مثابه تسلیم فرهنگ‌منحط‌غرب شدن و مخدوش‌ساختن فرهنگ ایرانی‌اسلامی نیست. بلکه این پیشرفت و ارتقا، باید با ترویج معنویت و توسعه اخلاق حسنه همراه باشد.

لاجوردی گفت: به همین دلیل، با رعایت مظاهر ملی و مذهبی که مایه افتخار هر ایرانی است؛ همواره حمایت همه جانبه از توسعه ورزش زنان صورت پذیرفته و شاهد این مدعا حضور پررنگ زنان ورزشکار ایرانی در رویدادهای مختلف ورزشی داخلی و خارجی و مدال‌های رنگارنگی است که هر سال بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

فارس

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط