مجنون

همه چیز قرار بود برایش رویایی باشد اما اشتباه کرده بود زندگی شاهانه‌ای در انتظارش نبود او فریب خورده بود.

به گزارش متادخت، از در دادگاه بیرون می‌­آید و نفس راحتی می‌­کشد. درخواست فسخ ازدواجش را به دادگاه داده بود. وکیل می‌گفت قاضی بی برو برگرد دستور به فسخ ازدواجشان می‌­دهد. انگار همین دیروز بود که سروش با خانواده‌­اش به خواستگاری آمد، مادرش می­‌گفت او را در خانه عمه‌­اش دیده؛ همسایه عمه صدیقه بودند. وضع مالی‌شان خوب بود، دستشان به دهنشان می‌­رسید. می­‌گفتند همه‌جوره تک پسرشان را حمایت می­‌کنند. سروش خیلی آرام بود و زیاد حرف نمی­‌زد. این حرف نزدن­‌هایش شک به دلش انداخته بود اما مال و منالشان بدجور دهن همه را بسته بود، حتی خودش را.

دلش یک زندگی آرام و بی­‌دغدغه می‌­خواست. دلش نمی‌­خواست مثل مادرش زندگی کند و همیشه حسرت به دل باشد. مادرش می­‌گفت: این ساکت بودن سروش بخاطر خجالتی بودنش است بعد از عقد درست می­‌شود.

مراسم عقد را خانواده سروش مجلل و بی‌عیب و نقص گرفتند. آن روزها در پوست خودش نمی‌گنجید. همه جا حرف او بود و شانسی که آورده. وقتی برای اولین بار تنها به خانه سروش رفت متوجه شد که چیزی وجود دارد که او از آن بی‌­خبر است. اولین بار که دید مادر سروش به او قرص می‌­دهد تعجب کرد. وقتی پرسید این قرص‌­ها چیست؟ مادر سروش لبخند زد و گفت: چیز مهمی نیست. ولی دروغ می­گفت، سروش مریض بود اگر قرص‌­هایش کمی دیر می‌­شد مثل دیوانه­‌ها همه چیز را می‌­شکست.

اولین بار که به او حمله کرد، شوک‌زده فقط نگاهش کرده بود، اگر مادر سروش نبود تا او را از زیر دست و پای سروش بیرون بکشد معلوم نبود چه اتفاقی می­‌افتاد. چه راحت گول خورده بود، چه راحت پول چشم خودش و خانواده­‌اش را کور کرده بود. اعتراض هم که می­‌کرد جواب قانع کننده‌ای نمی­‌شنید. تا این که یک بار مادر سروش گفت: اگر پسرش مریض نبود دلیلی نداشت سراغ او و خانواده‌­اش بروند، بهترین دختر شهر را برای پسرش می‌گرفت.

با این حرف‌ها در خودش شکست. غرورش له شد. تصمیمش را گرفت و با کمک یک وکیل خیّر درخواست فسخ ازدواجش را داد. نباید بخاطر بی‌­پولی یک عمر خودش را اسیر زندگی با یک دیوانه می‌کرد. به ساعتش نگاه کرد یک ساعتی بود که داشت پیاده راه می‌رفت و فکر می‌­کرد. مطمئن بود که تصمیم درستی گرفته است.

پیوست: ماده 1121 قانون مدنی: جنون یکی از زوجین به شرط استقرار اعم از این که مستمر و یا ادواری باشد برای طرف مقابل موجب حق فسخ می‌شود.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط