بدون من

سهیلا در دوراهی مانده تا بین رفتن به کانادا با همسرش و نگهداری از پدر و مادر پیرش یکی را انتخاب کند.

به گزارش متادخت، رو‌به‌رویش می­‌ایستم و بلند می­‌گویم:

  • من هیچ جا نمیام تو هم نمی­تونی منو مجبور کنی!

بلند و عصبی می­‌خندد و می­‌گوید:

  • ادعای دین‌داریت گوش فلکو کر کرده؛ پس چرا نمی­دونی که تو نمی­تونی برای من تعیین تکلیف کنی که کجا زندگی کنم کجا نکنم؟ من می­خوام از این کشور برم. قصدم ندارم تنها برم، اونم بخاطر بچه­‌هام وگرنه همین جا ولت میکردم بمونی ور دل ننه و بابات.

در خودم می­‌شکنم، خرد می‌­شوم. حرفی برای گفتن ندارم، چه باید بگویم کاری بود که خودم با خودم کردم. صبر نمی‌­کند تا جوابش را بدهم در را به هم می‌­کوبد و می‌­رود. گوشه‌­ای روی زمین می‌­نشینم و اجازه می­‌دهم اشک‌­هایم خودشان را رها کنند. یک دل سیر که گریه می‌­کنم بلند می­‌شوم، وسایلم را جمع می­‌کنم، ساک بچه‌ها را آماده می‌­کنم و راهی خانه عمه سهیلا می­‌شوم. عمه در را که باز می‌­کند با یک نگاه همه چیز را می‌فهمد. ساک را از دستم می‌گیرد و کمک می­‌کند بچه­‌ها را بخوابانم. بچه­‌ها که می­‌خوابند عمه شرمنده رو به رویم می‌­نشیند.

  • من شرمندتم سپیده، به خدا من نمی­دونم این پسر چرا این طوری می­کنه؟ یادته من مخالف ازدواجتون بودم! بچه خودمو می­شناختم حالا من موندمو این خجالت.

عمه راست می‌­گفت، چند بار گفته بود اشتباه نکن، سهراب مرد زندگی تو نیست، اما عشق بدجوری عقلم را زائل کرده بود.

  • عمه شما که میدونی من نمیتونم پدر و مادرمو بذارم برم کانادا، این طفلی­ا کسی غیر از من ندارن. بابا چطوری میخواد مامانو جمع و جور کنه با اون حالش؟
  • چی بگم عمه! منم که خودم دست و پا ندارم که برم کمکشون. کاش اون روزی که عقد میکردی تمام حق و حقوقتو می­گرفتی که الان نتونه بهت زور بگه.

به عمه سهیلا نگاه می‌­کنم. می‌دانم اشتباه کرده‌­ام اما چاره‌­ای ندارم. بلند می‌­شوم و به عمه می­‌گویم:

  • عمه بچه‌­ها تحویل شما، بگید سهراب بیاد هر جایی که می‌خواد ببرتشون. منم تا وقتی که مادر و پدرم زنده‌­ن پیششون میمونم اگر هم می­خواد طلاقم بده.

گریه امانم نمی‌دهد، اما در دلم امید دارم که سهراب بدون من نرود.

پیوست:

ماده 1114 قانون مدنی: زن باید در منزلی که شوهر تعیین می‌کند سکنی نماید مگر آن که اختیار تعیین منزل به زن داده شده باشد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط