جوشش خشم مقدس (1)

اینجا غزه است و شب‌ها بر فراز آسمان تاریکش، خوشه‌های بمب‌های فسفری می‌درخشد. اینجا غزه است؛ نوار قرمز خونینی که قرار است درخشان شود و جانی دوباره بگیرد.

به گزارش متادخت، اینجا غزه است و شب‌ها بر فراز آسمان تاریکش، خوشه‌های بمب‌های فسفری می‌درخشد. اینجا غزه است؛ نوار قرمز خونینی که قرار است درخشان شود و جانی دوباره بگیرد.

بیش از 70 سال، آنچه از این نوار باریک به دنیا مخابره شده، دست‌های خالی اما چشمانی درخشان و پر از بارقه‌های امید است. تصاویر جگرسوز کودکان، زنان و دختران به اسارت رفته یا به خاک و خون کشیده شده. اما انگار روزهای پایانی ماه ربیع برای فلسطین با بهار دیگری همراه بود؛ بهاری طوفانی به نام الاقصی.

«محمد الضیف» مغز متفکر و مرموز این حملات، در اولین پیام‌های صوتی خود اصلی‌ترین عامل حملات را، هتک حرمت به مسجد الاقصی و تعدی به زنان معتکف در این مکان مقدس بیان کرده است. او با صدایی محکم می‌گفت:

«زنان معتکف در مسجد الاقصی را مورد حمله قرار دادند و حرمت این مسجد را زیر پا گذاشتند، در حالی که قبلا به آن‌ها هشدار داده بودیم. دشمن اشغالگر به مسجد الاقصی دست درازی کرده و به معراجگاه پیامبر اسلام(ص) هتاکی کرد. امسال صدها فلسطینی در نتیجه جنایات اشغالگران صهیونیست شهید و مجروح شدند. دشمن پیشنهاد ما برای مبادله انسان‌دوستانه اسرا را نپذیرفت و هر روز جنایات آن‌ها در کرانه باختری ادامه دارد. آغاز عملیات “طوفان الاقصی” را اعلام می‌کنیم».

 

عملیات فریب

طوفان که به پا شد ورق برگشت؛ جنگجویان فلسطینی به عمق شهرک‌های یهودی‌نشین در سرزمین‌های اشغالی نفوذ کردند، اتفاقی که تا پیش از این برای دست‌های خالی اهالی غزه که تنها با سنگ‌ریزه از خود دفاع می‌کردند محال بود. چندین تن از فرماندهان اسرائیلی کشته یا اسیر شدند تا با اسیران زن فلسطینی دربند معاوضه شوند. این غافلگیری، دشمن را به واکنش واداشت و عملیات فریب طراحی شد. دشمن غاصب به شهروندان نوار شمالی غزه هشدار داد و به آن‌ها گفت: منزل‌هایتان را ترک کنید تا از خطر حملات موشکی در امان باشید. کاروانی از مردم که بیشترشان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند به راه افتادند تا به سمت جنوب کوچ کنند اما رژیم غاصب آن‌ها را مورد حملات مستقیم راکت و موشک قرار داد. این نقشه، تله‌ای کثیف برای قتل عام زنان و کودکان به منظور تحت فشار قرار دادن و زمین‌گیر کردن نیروهای نظامی فلسطینی بود. کشتاری که ۷۰ شهید کودک، زن و حتی جنینِ در شکم مادر بر جای گذاشت و بیش از ۲۰۰ نفر نیز زخمی شدند. این عملیات شروعی برای کشتار زنان و کودکان در غزه بود. کشتاری که روز به روز وحشیانه‌تر می‌شود.

 

جنگ روایتها

سازمان ملل می‌گوید که غزه با وضعیت «وخیم» مواجه است؛ آب و غذا به سرعت رو به اتمام است و 50 هزار زن باردار نمی‌توانند به خدمات ضروری دسترسی پیدا کنند. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید غزه دستش از سایر نقاط جهان کوتاه است و دسترسی به منابع از جمله غذا، آب و برق تقریباً به‌طور کامل توسط اسرائیل کنترل و تأمین می‌شود. این محاصره باعث ایجاد مشکلات اقتصادی قابل توجهی در غزه شده ‌است.

از سوی دیگر ضعف و ناتوانی اسرائیل سبب شده علاوه بر کشتار زنان و کودکان، جنگ روایت‌ها را هم به کارنامه‌ی سیاه خود اضافه کند؛ به همین خاطر شایعه بریده شدن سر کودکان و زنان اسرائیلی توسط حماس را روانه‌ی رسانه‌ها کرده است.

جنبش حماس با انتشار بيانيه‌اي ضمن تكذيب قتل كودكان توسط نيروهاي فلسطيني، جنايتكار اصلي را رژيم صهيونيستي توصيف و اعلام كرده است: «رژیم اشغالگر از طریق بمباران هوایی و شلیک‌ موشک‌های ممنوعه بین‌المللی تا این لحظه 1055 غیرنظامی فلسطینی از جمله بیش از 300 کودک و 200 زن را به شهادت رسانده و 5150 غیرنظامی دیگر که بیش از 1200 نفر از آنان کودک و 1000 نفر نیز زن هستند، را مجروح کرده است و ده‌ها نفر از کادر پزشکی را هم شهید یا زخمی کرده است و هنوز هم ده‌ها نفر از شهروندان اعم از زن و کودک و سالخورده زیر آوارها در حال جان دادن هستند. غیرنظامیان همچنان به شیوه‌ای هدفمند مورد هدف قرار می‌گیرند و این رژیم اقدام به قطع برق و آب به روی ساکنان غزه کرده و مانع از ورود کمک‌های غذایی و دارویی برای آنان می‌شود.»

 

حذف كامل يك محله غزه

شدت جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه تا آنجاست كه مركز اطلاع‌رساني فلسطين گزارش داد كه جنگنده‌هاي صهيونيستي با 200 بار بمباران يكي از محلات غزه، همه ساختمان‌هاي اين محل را تخريب و اين محله را با خاك يكسان كرده است. همچنين تصاويري از سه كودك فلسطيني با نام‌هاي هادی، شام و علی به همراه مادر و پدرشان منتشر شد كه همگي در حملات هوایی به خانه‌شان شهید شدند. مادر اين كودكان خبرنگار بود. مدتی بعد تصویری ازدختری جوان با رتبه‌ی ممتاز در کنکور دست به دست شد که زیر آوارها جان داده است. مادرانی که با فرزندانی در آغوش، در آغوش سرد خاک جا گرفتند و گورهایی دسته جمعی برای مادران و دختران که برای مدیریت بهتر اوضاع بحرانی فراهم شدند اما تمام این اتفاقات دردناک ذره‌ای در مقاومت زنان خللی وارد نکرده است.

زنان و مادرانی که مقاومت را با ابتکار عمل ادامه می‌دهند.  یکی از اهالی غزه در حساب كاربري خود در فضای مجازي نوشت: «غریب‌ترین کاری که امشب انجام دادم این بود که دوتا از پسرانم را با دوتا از پسران برادرم عوض کردیم. که اگر خانه آنها موشک خورد از خانواده آنان کسی زنده بماند و اگر خانه ما موشک خورد، از خانواده ما کسی زنده بماند…» آن‌ها حاضر به ترک محل و مقاومت نیستند و همچنان پابرجا ایستاده‌اند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط